Wyświetlanie wszystkich 5 wyników

Skakanka crossfit ‒ co warto wiedzieć?

  • W skakankach do crossfitu praktycznie zawsze wykorzystywane są łożyska kulkowe, dzięki którym skakanie przebiega w płynny, rytmiczny sposób.
  • Linka przymocowana jest do rączki pod kątem 90 stopni.
  • Linki wykorzystywane w przypadku skakanek do crossfitu wykonane są z powlekanej stali, zazwyczaj stosowany jest splot powyżej 3 mm, często o grubości 4 mm. Linki wykonane z takiego materiału nie łamią się i doskonale spełniają swoją funkcję przez długi, długi czas.
  • Rączka skakanki jest tak wyprofilowana, aby zapewnić wygodny, dobry chwyt i uniemożliwić wyślizgnięcie się skakanki z ręki.

Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że skakanka nie obciąża ramion, łokci i nadgarstków, a ruchy osoby trenującej crossfit są szybkie i gładkie. Ponadto, dzięki grubszej i dość ciężkiej w porównaniu ze standardowymi skakankami lince, użytkownik ma pełną kontrolę na wykonywanymi ruchami.

Jaką długość skakanki wybrać?

Praktycznie zawsze skakanki do crossfitu mają opcję regulacji długości linki, dzięki temu każdy użytkownik może dostosować skakankę do swojego wzrostu i preferencji. Skakankę należy złożyć na pół i stanąć na środku, łożyska powinny sięgać nam do połowy klatki piersiowej. Zaleca się pozostawienie dodatkowych kilku centymetrów i wykonanie końcowej regulacji długości skakanki po treningu.

Na co zwrócić uwagą podczas wyboru skakanki?

Warto tutaj wspomnieć o tym, że na rynku dostępne są różne modele skakanek. Niektóre z nich przeznaczone są tylko dla osób początkujących, inne dla średniozaawansowanych, jeszcze inne dla zaawansowanych. Istotne jest, by dobrać model, który najlepiej sprawdzi się w przypadku naszych umiejętności. Zapraszamy również do zakupu innych naszych produktów. W ofercie sklepu znajdziesz również akcesoria treningowe.