Karolina Łowczak

Karolina Łowczak

“Musisz robić w życiu coś nadzwyczajnego. Coś, co sprawi, że o szóstej rano zerwiesz się z łóżka z uśmiechem. Coś, co pozwoli Ci utwierdzać się w przekonaniu, że jesteś kimś absolutnie wyjątkowym i bez Ciebie codzienność straciłaby kilka istotnych kolorów.”

Jak poradzić sobie z kompulsywnym objadaniem?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jak poradzić sobie z kompulsywnym objadaniem?

Na pewno znasz to uczucie, gdy burczy Ci w brzuchu i masz ochotę na coś słodkiego. Nagły, intensywny napad głodu, którego „nie da się” powstrzymać. W pewnym momencie nie wytrzymujesz i po prostu mówisz „mam tego dosć”. Rzucasz się na wszystko, czego wcześniej sobie odmawiałeś/ odmawiałaś. Lody, ciastka, czekolada, serniczek, chipsy, browarek i tłusta karkówka z grilla w połączeniu z MC Flurry… smakują idealnie, prawda? 

Zastanówmy się… kiedy najczęściej dochodzi do tego stanu?

  1. Podczas zbyt dużych restrykcji dietetycznych. Pamiętajmy, że jesteśmy tylko ludźmi. Odmawiając sobie wszystkiego, prędzej czy później głowa nie wytrzyma. Rzucimy się na wszystkie zakazane produkty z podwójną siłą.
  2. W sytuacji, w której mamy zbyt długie przerwy pomiędzy posiłkami. Dlatego mimo, iż udowodniono naukowo brak korelacji pomiędzy częstotliwością posiłków, a kształtowaniem sylwetki, osoby początkujące łatwiej jest nauczyć zdrowych nawyków żywieniowych poprzez wprowadzenie posiłków o regularnych porach.

  3. Podczas dużej ilości szeroko pojętego stresu w życiu. Stresująca praca? Brak czasu na odpoczynek? Zbyt mała ilość snu? Problemy finansowe? Kłótnia z najbliższymi? Tak, to wszystko ma ogromne znaczenie. Jedzenie emocjonalne występuje niezwykle często, szczególnie wśród kobiet. Smutek? Złość? Zawód? Czekolada dobra na wszystko! Jedząc zakazane produkty pobudzany zostaje tzw. „system nagrody”. Zostają wydzielane endorfiny, które wprawiają nas w dobry nastrój. 
JAK TO ZWYKLE SIĘ KOŃCZY?

Ociężałość, ból brzucha, dolegliwości ze strony układu pokarmowego: gazy, wzdęcia, biegunki, bądź zaparcia, niestrawność oraz zgaga. 

Jak sobie z tym poradzić ? Jak zahamować dany napad i nie dopuścić do zaprzepaszczenia trudów związanych z dietą, treningami i ze zwyczajnym (ale jak ważnym!) dbaniem o swoje zdrowie? 

  1. Zaplanuj swój jadłospis. Wiedząc, że spędzisz cały dzień poza domem przygotuj sobie lunchboxy i zabierz je ze sobą.
  2. Nie unikaj śniadania. Syty, pełnowartościowy posiłek z rana pozwoli uniknąć niepohamowanego napadu głodu w późniejszym czasie.

  3. Jedz powoli, w skupieniu. Odłóż na bok telefon, nie oglądaj telewizora. Skoncentruj się na danym posiłku.

  4. Zbilansuj swój jadłospis. Nie popadaj w żadną ze skrajności. Zbyt duża ilość restrykcji prowadzi do niepohamowanych napadów głodu.
  5. Dbaj o odpowiednie nawodnienie.

  6. Nie jedz 6-8 posiłków dziennie. Jedząc co 2 godziny cały czas myślimy o pożywieniu. Częste „skubanie czegoś jak ptaszek”, dogryzanie na szybko,  pobudza tylko niepotrzebnie nasze zmysły i sprawia, że chcemy więcej. Lepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie 4 sycących, pełnowartościowych posiłków.

  7. Skończ „być na diecie” zacznij zdrowo się odżywiać.

  8. Nie chodź na głodniaka na zakupy. Niezwykle ważny punkt. Będąc głodnym, mamy jak w banku, że zakupimy dodatkowe, niepotrzebne nam produkty. A.. skuszę się na batonika proteinowego na szybko, a po drodze przegryzę jabłko, a w sumie jestem na diecie od 5 dni, ciastka mi się należą…

  9. Nie trzymaj w domu niedozwolonych produktów. „Nie drażnij lwa”. Dysponując się na zakazane produkty, jeszcze bardziej ich chcemy.

  10. Po prostu się czymś zajmij. Mając dużą ilość obowiązków na głowie, dobrą organizację w ciągu dnia, nie myślimy o jedzeniu.

  11. Aspekt psychologiczny: Zjadłem/łam kawałek – i tak już złamałam dietę, więc mogę zjeść więcej lub co gorsza: “I tak jestem gruba. Nie zaszkodzi mi. Szanuj swoje ciało. Nigdy siebie nie obrażaj!

  12. Wysypiaj się. Udowodniono naukowo, że niewyspany człowiek częściej sięga po niedozwolone przekąski. Pamiętaj, aby dbać o odpowiednią ilość i jakość snu.

  13. Zastanów się w jakich momentach problem się powtarza, dzięki czemu będziesz mógł/ mogła podjąć działania zapobiegawcze. 

More to explorer

Dietetyka

NOWOŚĆ! FOCUS & POWER OD GO PRIMAL !

Absolutna NOWOŚĆ! Takiego produktu w Polsce jeszcze nie było Go Primal SKUPIENIE I MOC Adaptogenna* mieszanka ziół i składników odżywczych zaprojektowana w celu dostarczania energii, poprawy koncentracji bez kofeiny lub cukru. Naturalna energia zmaksymalizuje witalność

Read More »
Dietetyka

NOWOŚĆ OD XENDURANCE ‼

Od dzisiaj w naszym sklepie macie możliwość zaopatrzenia się w Omega + D3! To kompleksowa formuła zapewniająca bardzo wysokie poziomy EPA i DHA (1000mg) w najwyższej formie trójglicerydów wraz z 4000 IU witaminy D3. Przyjrzyjmy

Read More »
Crossfit- NEWSY!

Pierwszy Polak, który jedzie na The CrossFit Games ‼

W ubiegłą niedzielę Bronisław Olenkowicz wywalczył sobie awans do Games’ów zdobywając 1. miejsce na zawodach Crossfit Strenght in Depth! Na pierwszym miejscu obok naszego rodaka stanęła Sara Sigmundsdottir. GRATULACJE ‼ 👏👏👏 Nasuwa się pytanie…kto będzie

Read More »
Sprzęt do treningu

Jaki sprzęt jest niezbędny do treningu siłowego?

Autor: Mateusz Kwiatkowski- Head Coach Reebok Crossfit Poznań Każdy z nas, zaczynając trening sportowy szuka informacji oraz rzeczy, które mogą pomóc w wykonywaniu treningu. Niektóre sprawy są dla starych wyjadaczy siłowni i boxów CF kontrowersyjne

Read More »
Uncategorized

NIEZWYKŁE DZIAŁANIE WITAMINY D

Każdy z nas lubi ułatwiać sobie życie. Im więcej mamy profitów z jednej rzeczy, tym bardziej nas ona cieszy. Z witaminą D jest dokładnie tak samo. Jedna witamina- mnóstwo zastosowań. Kto by nie chciał?! Po

Read More »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *